Köpvillkor

Köpvillkor

Priser

Samtliga priser på RAFZ.se är angivna i svenska kronor och uppdateras i realtid. Priser presenteras inklusive- eller exklusive moms beroende på hur prisvisning ställts in i filtreringssystemet. Val av betalsätt och eventuella kostnader för leverans presenteras i kassan. Aktuella erbjudanden gäller så långt lagret räcker om inget annat anges.
RAFZ Mobleman AB äger rätt att ändra offererade priser på hemsida och i övriga publikationer utan föregående avisering. Mellan RAFZ och kund gäller avtalat pris om ingen annan överenskommelse nåtts.

 

Prisgaranti

RAFZ strävar alltid efter att ha det lägsta priset på marknaden! Därför jämför vi dagligen våra priser och justerar dem för att du ska få det bästa priset. Vet du redan när du ska handla hos oss att en annan aktör har samma vara till ett lägre pris så matchar vi inte bara det priset, utan ger dig till och med ett bättre pris. Vår prisgaranti ger dig 5% rabatt på det lägre priset som du funnit hos en annan aktör. Allt du behöver göra är att visa att samma produkt kan köpas hos en annan aktör till ett lägre pris.

Villkor

  • Det gäller endast exakt samma produkt av samma märke, modell, tyg och färg. Produkten behöver alltså vara identisk med den produkt som vi säljer.
  • Du måste dokumentera för oss att en annan aktör har ett lägre pris vid köptillfället.Som giltigt underlag räknas offert eller direktlänk till återförsäljarens hemsida. (Printscreen i mail gäller ej)
  • Dokumentationen måste påvisa att produkten finns i lager vid köptillfället samt att det aktuella priset gäller just nu
  • För att prisgarantin ska gälla behöver du upplysa oss med dokumentationen vid köptillfället – Prisgarantin gäller ej på redan lagd order
  • Prisgarantin gäller endast mot svenska aktörer, både online och butik. Företaget behöver ett svensk momsregistreringsnummer (VAT-nummer)
  • Prisgarantin omfattar inte lägre pris på outlets, kampanjer och auktionsfirmor.

Så här gör du

När du ska handla hos oss men vet att en identisk produkt har ett lägre pris hos en annan aktör kontaktar du vår kundservice på mejl info@rafz.se med en länk till den annons med lägre pris än oss. Då prismatchar vi det åt dig och hjälper dig vidare med att avsluta ditt köp. 

 

Orderläggning

Vid orderläggning skickas en orderbekräftelse via e-post. Orderbekräftelsen ger information om innehållet i beställningen, priser samt beräknad leveranstid. Vi ber dig att kontrollera orderbekräftelsen noggrant.
Vid uppenbara felaktigheter såsom s.k. förklaringsmisstag eller liknande, avseende det pris eller den produktinformation som anges i orderbekräftelsen eller fakturan, äger RAFZ rätt att korrigera sådant pris eller sådan information varpå ny orderbekräftelse och faktura skickas ut. Kund äger rätt att avbeställa sin order utan kostnad om korrigeringarna ej accepteras.

 

Betalning

På RAFZ.se kan du välja mellan flera betalningsalternativ för ditt köp:

  • RAFZ Faktura företag: Efter godkänd kreditkontroll är betalningsvillkoren 20 dagar netto, i övriga fall tillämpas förskottsbetalning. Leveransen och varorna förblir RAFZ s egendom tills full likvid erlagts.
  • RAFZ Faktura privatperson: Efter godkänd kreditkontroll är betalningsvillkoren 10 dagar netto, i övriga fall tillämpas förskottsbetalning. Leveransen och varorna förblir RAFZ s egendom tills full likvid erlagts.
  • Kortbetalning: Debitering av ditt betalkort sker direkt.
  • Swish: RAFZ erbjuder betalning med Swish för direktbetalning med mobilen.
  • Leasing: RAFZ erbjuder leasing av alla våra produkter. Kontakta oss på info@rafz.se för att få prisförslag på de aktuella möblerna samt önskad leasingtid.

Försäljning till minderåriga

Vi godkänner inga köp till minderåriga (under 18 år).

 

Leveranstider

Leveranstiderna som anges på RAFZ .se innebär att vi normalt sett kan skicka varan/varorna inom den angivna tiden. Leveranser inom Stockholm sker dagtid. Vid eventuella förseningar mot angiven leveranstid meddelas kunden om detta via e-post. Om kunden inte kan acceptera förseningen äger denne rätt att utan kostnad häva köpet.

 

Leveranser

  • Standardleverans: När du väljer standardleverans använder levereras din order med våra egna transporter i Stockholm eller så används vårt fraktavtal för att skicka din order till övriga delar av Sverige. Angiven transportkostnad avser transporter inom Sverige. Kostnad för frakt tillkommer och presenteras i kassan. Priset på frakten är en uppskattad kostnad. Om vår transportpartner tar ut en högre avgift för leveransen än vad som uppgetts i kassan vid köptillfället så förbehåller vi oss rätten att anpassa leveranskostnaden på din order. Vi kommer kontakta dig innan för att informera om det samt ge möjlighet att se över eventuella lösningar.
  • Leverans sker till gatuplan eller tomtgräns på angiven leveransadress. Transportförsäkring ingår i alla transporter vi ombesörjer. Inbärning och montering ingår ej i priset, men vill du ha hjälp att bära in och montera dina varor så kontakta oss för prisinformation. Vissa produkter levereras direkt från vår leverantör vilket gör att en order då kan delas upp i flera leveranser, RAFZ Kontorsmöbler AB kommer då att kontakta kund för att informera om detta.
  • RAFZ Kontorsmöbler erbjuder leverans med inbärning och montering inom större delar av Stockholm. I vissa fall kan inbärning och montering erbjudas i övriga delar av Sverige, kontakta oss för att se över möjliga alternativ.
  • För leveranser med tillvalet avisering kommer transportören att kontakta kund inför leverans för att överenskomma med en dag för leverans.
  • Hämta upp: Som kund på RAFZ.se kan du själv välja att hämta upp dina beställda möbler på vårt lager, detta väljs då i kassan och är kostnadsfritt. RAFZ Kontorsmöbler AB kommer att kontakta dig som kund när ordern är redo för upphämtning.
  • Fossilfri frakt: Vi erbjuder tillvalet fossilfri frakt på alla våra ordrar. Kontakta oss om du önskar fossilfri frakt på din order så återkommer vi med mer information.

 

Ångerrätt och returer

På RAFZ.se har du som handlar i egenskap av privatperson ångerrätt i 14 dagar enligt distansavtalslagen. För att åberopa ångerrätt ska produkten vara i oförändrat skick. Ångerätten gäller ej special- eller måttbeställda nya produkter. Ev. returfrakt bekostas av kund. Kontakta vår kundtjänst för mer information. Företagskunder, föreningar och organisationer har ingen ångerrätt, men kan i vissa fall avtala om bytesrätt.

Kontakt för ångerrätt och returer

Telefon: 08800100

E-post: info@rafz.se

Vår växel är öppen vardagar mellan 08.00-17.00

Vi besvarar alltid ditt mail inom 48 timmar.

 

 

Vid retur

Innan du returnerar något måste du tala om det för oss. Vi ger då instruktioner om vart och hur du skall skicka returen. Produkten skall returneras i samma skick som den levererades och förpackas väl. Vid avvikelser från ovanstående förbehåller vi oss rätten till prisavdrag. Retur sker lämpligen i originalemballage. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering vid retur debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut.

 

Garantier och reklamationer

Garantier

För våra begagnade produkter gäller 1 års garanti, föreligger längre garantitid specificeras detta i produktinformationen. För helt nya produkter gäller alltid minst 3 års garanti.

Reklamationer

Om en vara är felaktig (vid transportskador eller dylikt) bör du reklamera till RAFZ Kontorsmöbler AB inom skälig tid efter mottagandet. Du skall undersöka alla produkter noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria och fungerar som de ska samt att de har de egenskaper du förväntar dig. Kontakt för reklamationer sker via e-post: reklamation@rafz.se.  

Vi besvarar alltid ditt mail inom 48 timmar. Vid reklamation kommer i första hand produkten restaureras eller ett annat exemplar av motsvarande produkt levereras till kund. Skulle detta inte vara möjligt kommer återbetalning av produkten att ske, dock enbart vid överenskommelse.  Vid reklmation av felaktig eller skadad produkt bekostas RAFZ Kontorsmöbler AB för ev. fraktkostnad.

 

 

Återbetalning

Vid retur, reklamation eller hävt köp återbetalas alltid fullständigt eller överenskommet belopp inom 30 dagar.

Ändring av order

Ändring eller avbeställning av order kan göras fram tills dess att orderbekräftelsen mottagits och ordern har påbörjats hantering i lager. Ändringar och avbeställningar måste bekräftas av RAFZ Kontorsmöbler AB och sker via

Telefon: 08800100

E-post: info@rafz.se

Avbeställning

Du har möjlighet att avbeställa din order fram tills dess att ordern expedieras. Avbeställning meddelas per telefon till vår kundtjänst, 08-800100, eller per e-post till info@rafz.se.

 

Äganderättsförbehåll

Varorna förblir AB RAFZ Mobleman`s egendom tills dess full betalning erlagts. RAFZ Mobelman AB förbehåller sig rätten att häva köpet 20 dagar efter förfallodatum på icke betald faktura.

 

Produktinformation

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. RAFZ förbehåller sig rätten att ändra all information, inklusive, men ej begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden utan föregående avisering. Publicerade fakta- och prisuppgifter, dokument, grafik m.m. kan innehålla tekniska och/eller typografiska fel. RAFZ friskriver sig från allt ansvar vad gäller varje sådan information såväl som annan refererad information och/eller dokument inom eller länkad till domänen RAFZ .se. Återgivning av färgnyanser på produkter beror på många faktorer, exempelvis skärminställningar, varför vi reserverar oss mot mindre avvikelser.

 

Transportförsäkring

Transportförsäkring ingår på alla transporter vi ombesörjer via vårt fraktavtal.

 

Transportskador

Vid synlig skada eller ofullständig leverans skall detta anmälas direkt vid mottagandet till den speditör som levererat godset samt noteras på fraktsedel vid kvittens. Fotografera det skadade godsets emballage innan uppackning. Detta anmäler du också till RAFZ Kontorsmöbler AB så återkommer vi med lösningar. 

Samtliga transportskador måste anmälas till RAFZ senast 3 dagar efter mottagandet, detta gäller även produkter som upptäcks skadade vid uppackning. Vänligen fotografera skadan och spara emballaget vid produkter som är skadade vid uppackning. Retur av levererat gods får ej ske förrän överenskommelse träffats med RAFZ eller transportföretaget.

 

 

Montering på plats

Vill du ha hjälp med monteringen kan du anlita någon av våra montörer som finns tillgängliga över stora delar av Stockholm. Kontakta oss för närmare information och kostnadsförslag på info@rafz.se.

 

Juridisk adress:

RAFZ Mobleman AB
Box 43
186 03 BROTTBY

 

sv_SESwedish
X